Riječ dana – 28.3.2020.

Evanđelje:

Iv 7 , 40-53

U ono vrijeme: Kad su neki iz naroda čuli Isusove riječi, govorahu: »Ovo je uistinu Prorok.« Drugi govorahu: »Ovo je Krist.« A bilo ih je i koji su pitali: »Pa zar Krist dolazi iz Galileje? Ne kaže li Pismo da Krist dolazi iz potomstva Davidova, i to iz Betlehema, mjesta gdje bijaše David?« Tako je u narodu nastala podvojenost zbog njega. Neki ga čak htjedoše uhvatiti, ali nitko ne stavi na nj ruke.

Dođoše dakle stražari glavarima svećeničkim i farizejima, a ovi im rekoše. »Zašto ga ne dovedoste?« Stražari odgovore: »Nikada nitko nije ovako govorio.« Nato će im farizeji: »Zar ste se i vi dali zavesti? Je li itko od glavara ili od farizeja povjerovao u njega? Ali ta svjetina koja ne pozna Zakona — to je prokleto!« Kaže im Nikodem — onaj koji ono prije dođe k Isusu, a bijaše jedan od njih: »Zar naš Zakon sudi čovjeku ako ga prije ne sasluša i ne dozna što čini?« Odgovoriše mu: »Da nisi i ti iz Galileje? Istraži pa ćeš vidjeti da iz Galileje ne ustaje prorok.« I otiđoše svaki svojoj kući.

Čime da prispodobim ovo evanđelje?

         Nalik mi je na jedan sat župne kateheze, kad nas je časna pitala „Tko je to Isus Krist?“, a mi svi uglas odgovorili: „Isus Krist je pravi Bog i pravi čovjek, druga božanska osoba, Sin Božji i Spasitelj svijeta“. (Sjedi pet. Kepeci. 10 godina imali.) Časna preuzme i reče: „U redu, to je formula (tada mi se na spomen riječi «formula» kao prva poveznica javljao pojam «Michael Schumacher», pa sam bio malo zbunjen što nam točno časna time namjerava poručiti, ali dobro…). Ali tko je zapravo Isus Krist?“, inzistirala je.

         Ili pak druga, ovoj slična: jednom pitao Isus svoje učenike da tko je on? Učenici mu rekoše kako neki govore da je on Ilija, drugi da je Ivan ili netko drugi od proroka koji je ustao. A Isus ih upita: „A vi, što vi kažete tko sam ja?“ Petar naposljetku prihvati i reče: „Ti si Krist, Pomazanik, Sin Božji i Spasitelj Svijeta, druga osoba Presvetog Trojstva, jedna – božanska osoba, ali u sebi zapravo hipostatska unija ljudske i božanske naravi, gdje su one, dakako, razumije se, sjedinjene, ali nepomiješane. I dvije volje imaš, ljudsku i božansku, a ljudska volja je u tebe uvijek…“ Isus ga prekine i začuđeno upita: „Molim!?!“

Što ‘oće čika kapelan ovime reći, pitate se…

         Najprvo ovo: Isus Krist je, kao osoba, zanimljiv, neobičan je. Možemo ga proučavati, nešto o njemu doznati – iz Svetog pisma, iz Tradicije Crkve. I to je važno. Jer Isus Krist kao osoba je važan.

         Ali ne samo da je Isus Krist zanimljiv kao osoba, nego je i ono što on govori i kako to čini isto tako neobično i zanimljivo. Kako to znamo? Pa tako što njegovo djelovanje stvara podvojenost u narodu – jedni su za, drugi protiv njega. Jedni mu se dive, drugi ga proklinju. Jedni ga oduševljeno slušaju, drugi se pribojavaju kakve bi sve to posljedice njegovi govori mogli imati po njih. Nastaje rasprava („Kako on može biti Krist ako dolazi iz Galileje, treba ponuditi neki argument onda za to!“), iz rasprave svađa i podjela („Zar ste se i vi dali zavesti!?“), kao i omalovažavanja („Ali ta svjetina – to je prokleto!“). Naposljetku se svi (čak i bez pomoći gospođe Korone), razbježali svojim kućama – i to prije nego su povukli uvrede što ih izrekoše na račun drugih, pomirili se, uklonili podjele, a kamoli razriješili dispute što su nastale među njima.

Zanimljiv „tip“, taj Isus.

A sada, škola vjeronauka na daljinu – pitanja za samostalni rad:

  • Kada je zadnji put Isus unio podvojenost u moje društvance? Zašto?
  • Kada sam zadnji put ušao u neku raspravu zbog Isusa Krista ili o Isusu Kristu? Zašto?
  • Kada me je zadnji puta Isus naživcirao i kada sam zadnji puta pomislio da su se neki drugi dali njime zavesti? Zašto?
  • Kada je zadnji put Isus bio uzrokom svađe u kojoj sam osobno bio taknut i sudjelovao? Kako je do nje došlo? Zašto?

         Ako su odgovori na sva pitanja „Nikad!“, „Bože sačuvaj da bih ikad!“ ili  tome slične „pobožne“ fraze, tko zna, možda Isus u kojeg vjerujem uopće nije onaj o kojem nam svjedoči današnje evanđelje!  „Isus Krist je pravi Bog i pravi čovjek, druga božanska osoba, Sin Božji i Spasitelj svijeta.“ Sjedi pet. I što s tim?

Marko, ž. vikar

Možda će vas zanimati...